.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
الزامات و ضرورت هاي انتخابات
عبدالله رضيان
الزامات و ضرورت هاي انتخابات

 بهمن ماهي خاطره انگيز در دفتر خاطرات مردم ايران است . ماهي كه در اوج شكوه و زيبايي پاييزي اش حماسه هايي از جنس ايثار و فداكاري در تاريخ ثبت نموده است . از ماه بهمن نمي توان به آساني گذشت . از متن زمستان آيا مي شود از بهار گفت !؟ آيا مي شود از دل سرما و خشكي از لطافت بهاران گفت ؟! و آيا مي توان از شكوفه هاي زيبا و عطرآگين گلهاي بهاري در دل زمستان سخني بيان كرد ؟! آري ؛ مي توان لاله هايي را شاهد بود كه در بوستان آزادي و شهادت در زمستان  57 به بار نشسته اند . سرو قامتاني به رنگ شهادت و شهامت كه گلواژه هاي تاريخ گشته اند و جاودانه برگ برگ زرين افتخار را به نام خود در كوچه كوچه هاي شهر مان ثبت و درج كرده اند . اينك ما مانده ايم و بهمن كه تجلي ياد و خاطره حماسه آفريني جان بركفان انقلاب اسلامي ايران گرديده است . ما مانده ايم و كوله باري از مسئوليت بر گرده ي خويش تا عزت ايران عزيزمان حفظ شود . ما مانده ايم و ياد آنان كه رفته اند تا بزرگي و شرف ما حفظ گردد . اين انقلاب مرهون جانفشاني آناني است كه از خويش و دنيا گذشته اند تا به ما درس ايثار و فداكاري بياموزند . آري مي توان  جاودانه ماند همچون شهيدان كربلا . مي توان در برگ برگ تاريخ نام آور شد و در كوچه هاي شهر صدايت كنند !
 در كتاب زندگي آن كه نامش شاهد شهيد نام دارد هماني ست كه جان شيرينش را براي آزادي و استقلال وطن ايثار نموده است ! همان مردان و زنان غيور كه وطن ناموسشان بود و جاي جاي خاك وطن يادآور حماسه و دليري شان ...
سلام و درود خدا بر ارواح طیبه شهدا از صدر اسلام تا کنون ، شهدای دفاع مقدس، شهدای عزیز راه بصیرت، شهدای عزیز بیداری جهان اسلام، شهدای عزیز مدافع حرم، شهدای عزیز مقاومت اسلامی در سراسر گیتی و سلام و درود خدا به ارواح طیبه شهدای عزیز استان مازندران ، شهدای عزیز این منطقه همه آنها بر گردن ما حق بزرگی دارند.
انقلاب اسلامي ايران حاصل رشادت و دليري بیش از ۵ دهه امام امت ، شهیدان در رکاب امام، بزرگان دین، مراجع و علما است تا بستر و شرایط انقلاب برای پیروزی امت اسلامی و حاكميت حق عليه باطل فراهم شود.
خدا را شاكريم از همه الطافش که یاری کرد تا انقلاب اسلامی ۳۷ سال از عمر پر خیر و برکت خودش را پشت سر گذاشته و وارد سی و هشتمین سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می شویم.
 شكوه و زيبايي  ۲۲ بهمن ، یادآور تجلی حکومت خدا در روی زمین است و روزی است که برنده ترین سلاح معنوی یعنی ایمان، پیروزی آفرید
ملت ایران به رهبري عالم مقتدر حضرت امام خميني (ره ) با ایثار خون خود ثابت کردند که خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است و این شعار رمز پیروزی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است. و اينك مشارکت مردم در صحنه ها و حضور گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه تجلي شكوهي ديگر از عزم و اراده ملت فهيم ايران است . انتخاب نامزدي ولایتمدار می تواند تهدیدهای دشمنان را بی اثر، دشمن را ناامید و امنیت کشور را فراهم کند و به فرموده حضرت امام خمینی -رحمت الله علیه- نگذاریم این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد .
مهترين الزامات و ضرورت هاي انتخابات
1 – مشاركت آحاد مردم
با عنايت به ضرورت توجه به اهمیت فراخوان مقام معظم رهبری به همه گرایش‌های سیاسی موجود در جامعه برای مشارکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری  باید شرایط شرکت در انتخابات برای همه افراد فراهم گردد و فضای امیدواری در کشور به وجود آيد و اين وظيف بر عهده ي همه ي داوطلبان و کسانی ست که به سرنوشت کشور اهمیت می‌دهند .
این امیدواری را بايستي به نحوي در فضای انتخابات به شكل رقابتی بوجود آورد و نمایندگان همه گروه‌های سیاسی حتی آنان که به گفته رهبری نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت كنند.
2 – رعايت اخلاق انتخاباتي
يكي از بارزترين ويژگي كانديداي انتخاباتي رعايت اصول اخلاقي و احترام به ساير كانديداهاست . از اين رو نامزدها و طرفداران آنها باید بکوشند تنها به تبلیغ توانمندی های خویش و ظرفیت های موجود جامعه پرداخته و از اتهام زنی و تخریب متقابل دیگر کاندیداها جدا بپرهیزند.
دعوی ترک و فارس، فارس و عرب، سیستانی و بلوچی، عرب و عجم، کرد و ترک و یا کرد و فارس و یا وعده های  استقلال قومیتی از سوی دشمنان از مواردی است که دشمنان درصددند که فضای رقابتی و یا غبارآلود منازعات انتخاباتی را تحریک کرده و بر سایر شکاف های اجتماعی دامن بزنند تا وحدت و انسجام و یکپارچگی کشور را خدشه دار نماید .
3 – احترام به قانون اساسي
رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی بسيار حايز اهميت مي باشد . از اين رو هر گونه معامله با نظام، انقلاب و رهبری، دامن زدن به مسایل قومی و قبیله‌ای، استفاده از عناوین و القاب جعلی و وعده‌های خارج از محدوده وظایف و اختیارات نمایندگی مجلس شورای اسلامی را مي توان خط قرمز فعالیت های تبلیغاتی دانست .
4 – انتخاب بر اساس عقلانيت بدور از جريان احساسي
انتخاب بر اساس معیار و شاخص عقل و منطق، اعتقادات و مکتب اسلام اصیل، استکبارستیزی، ولایت محوری، انقلاب اسلامی، قانون اساسی، برنامه ریزی علمی، تعهد و تخصص، از مصادیق و معیارها و شاخص های انتخاب عقلانی می باشد. چنین انتخابی باعث شناسایی دقیق مشکلات و برنامه ریزی علمی و تخصصی برای حل آن مشکلات، اجرای قوانین اسلام، تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه، وحدت، یکپارچگی و قدرت و اقتدار هرچه بیشتر کشور خواهد شد .
5 – انتخاب برنامه محور بدور از بزرگ نمايي هاي فردي
از وظایف نامزدهای  انتخاباتی ریشه یابی و شناسایی درست مشکلات جامعه می باشد . داشتن برنامه منسجم و قابل اجرا برای حل مشکلات جامعه از ضرورت هاي اجتناب ناپذير نماينده مردم می باشد . نامزدهای انتخاباتی بایستی متناسب با نوع مشکلات برنامه های علمی داشته باشند که توسط کارشناسان متخصص مورد تأیید قرار گیرد. برنامه ای که بدون پشتوانه علمی و با کار غیرکارشناسی تهیه شود و یا برنامه هایی که فقط با هدف تبلیغات انتخاباتی و برای فریب افکار عمومی باشد، قابلیت اجرایی نداشته و دردی از مردم درمان نخواهد کرد .
6 – انتخاب ميتني بر معيارهاي تعيين شده از سوي رهبر عاليقدر
اعتقادات اسلامی و انقلابی و ساختار نظام ولایت فقیه در کشور ما ایجاب می کند که معیارهای انتخاب نامزدهای  مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه بر اساس آن معیارها صورت گیرد.هر کس که اعتقادات فکری و رفتاری او بر اساس اسلام اصیل بوده باشد و در مسؤولیت های اجرایی و یا سابقه کاری خود آن را نشان داده باشد و بر اصول و پایه های فکری و اعتقادی اسلام اصیل از قبیل استکبار ستیزی، امامت، حکومت اسلامی و جهانی  و لوازم آن، حمایت از آزادیخواهان و مظلومین جهان در مقابل مستکبران و... معتقد باشد و به انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن یعنی ولایت فقیه اعتقاد فکری و عملی داشته باشد
7 – تبليغات سالم بدور از سياه نمايي و جريانات اغواگري
در تبلیغات انتخاباتی، هم نامزدهای انتخاباتی و هم طرفداران آن ها بایستی در تبلیغ خود اغراق و غلو ننموده و یا چیزی غیر از واقعیات بیان نکنند.
مردم باید گول تبلیغات غیرواقعی و یا برنامه های خارج از وظایف نمایندگی و یا برنامه های غیرقانونی و غیر قابل اجرا را نخورند و با تحقیق و بررسی در وظایف نمایندگان مجلس، بصیرت سیاسی خود را افزایش داده و به کسانی که در تبلیغات خود اصول اسلامی را رعایت کرده و به معرفی درست خود و برنامه های کاری قانونی و قابل اجرا می پردازند، رأی بدهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.